Hoiatus: JavaScripti käitamine on teie veebilehitsejas selle saidi jaoks või üldiselt keelatud. Kõikidele küsimustele ei pruugi te saada vastust anda. Palun kontrollige oma veebilehitseja parameetreid.

Kooli edutegurite küsimustik

Lugupeetud koolipere!

 

Et aidata kaasa teie kooli arendustegevustele, palume teie hinnanguid oma kooli edutegurite kohta. See küsimustik on välja töötatud McKinsey uuringu "Kuidas maailma tulemuslikumad haridussüsteemid on jõudnud tippu?" põhjal ning kohandatud Eesti oludele.

 

Oleme tänulikud, kui võtate aega oma arvamuse kirjapanemiseks. Teie vastused on anonüümsed ja tulemuste kokkuvõtte esitame kõikidele kooli arenguseminaril.

 

Lugupidamisega,

kolleegid Tartu Ülikooli haridusuuenduskeskusest

Küsimustikule vastamine on anonüümne.

Vastajat ei tuvastata, välja arvatud juhul, kui mõnes küsimuses vastaja kohta spetsiaalselt andmeid küsitakse.

Kui täidate tunnuskoodiga küsimustikku, läheb tunnuskoodi vaja ainult selleks, et kindlaks teha, kas olete küsimustiku täitmise lõpetanud. Tunnuskoode ei ole võimalik küsimustiku vastustega kokku viia.

Kooli edutegurite küsimustik

 

 

(See küsimus on kohustuslik)
1

Järgnevas tabelis on toodud 60 väidet – palun andke igaühe kohta oma hinnang kahel skaalal:

1. Kui tähtis/aktuaalne see praegu on Teie jaoks teie koolis (A-kõige tähtsam, B-keskmise tähtsusega, C-vähetähtis);

2. Milline on teie kooli tase Teie hinnangul selle eduteguri elluviimisel igapäevases koolielus (4- kõige tugevam, 3- üle keskmise, 2- alla keskmise, 1- kõige nõrgem).

1. Meil on loodud tingimused, et kõigist õpetajatest kujuneks väga head õpetajad.
2. Mul on võimalus enda õpetamisoskusi pidevalt parandada ning ennast koolitada.
3. Ma analüüsin kasutatavaid õpetamismeetodeid ja oma töö tulemusi pidevalt.
4. Ma saan oma töö kohta piisavalt individuaalset tagasisidet.
5. Ma kasutavan eneseanalüüsi ja tagasisidet oma töö parendamiseks.
6. Ma teen teistega koostööd, et jagada häid kogemusi ning õppida üksteise õpetamispraktikatest.
7. Ma annan teistele õpetajatele tööalast tagasisidet.
8. Mind tasustatakse õiglaselt vastavalt mu tegelikule panusele.
9. Minu eesmärk on professionaalsuse kasv, soov areneda ning motiveeritud suhtumine oma töösse.
10. Ma osalen enesetäiendamise eesmärgil piisavalt koolitustel ja projektides.
11. Minu individuaalsed erinevused on soositud ning mul võimaldatakse oma töös kasutada oma tugevaid külgi.
12. Meil peetakse koolitööd planeerides oluliseks õpetajate/töötajate vaimse ja füüsilise tervise hoidmist.
13. Kõik meie õpetajad soovivad enda õpetamisoskuseid pidevalt parandada.
14. Mul on siin koolis võimalik olla eestvedaja ning minu initsiatiivi hinnatakse.
15. Ma kasutatan piisavalt ja tulemuslikult nüüdisaegseid e-õppe vahendeid ja metoodikaid.
16. Ma saan olla oma tööalastes valikutes piisaval määral iseseisev ja vaba.
17. Ma pööran tähelepanu õppijatega suhtlemise kvaliteedile.
18. Meie koolis on olemas toimivad süsteemid ja tugiteenused, pakkumaks parimat arenguvõimalust igale õpilasele.
19. Minu õpilaste õpimotivatsioon on kogu kooliaja vältel kõrge.
20. Mulle on iga õppija tähtis ning probleemide korral suudan aidata kiirelt ja efektiivselt.
21. Minu õpilased osalevad silmaringi laiendamise eesmärgil piisavalt (rahvusvahelistes) koostööprojektides.
22. Meie koolis toetatakse hariduslike erivajadustega (sh andekaid) õpilasi ning luuakse neile parimad arenguvõimalused.
23. Ma suunan õppijaid üksteisega koostööd/rühmatööd tegema.
24. Minu õpilased oskavad omavahel ja õpetajatega/kooli töötajatega läbi rääkida ja konflikte lahendada.
25. Minu õpilased suudavad oma teadmisi ja oskusi erinevates situatsioonides kasutada.
26. Minu õpilased teavad, millised on nende edasised valikuvõimalused haridusteel.
27. Minu õpilased oskavad oma kutsevalikuid teha.
28. Me suudame kaasata vilistlasi, aitamaks nõu ja jõuga kooli arengut.
29. Meie juhtkond suudab vajalikke uuendusi ellu viia.
30. Meie juhtkond toetab minu õpetamistegevust ja arengut.
31. Meie juhtkond tunneb piisavalt huvi, kuidas mul läheb.
32. Ma õpin teistelt ja jagan oma parimaid praktikaid.
33. Ma kasutan piisavalt teiste koolidega koostööst tulenevaid võimalusi.
34. Meil on kokku lepitud kooli põhiväärtused ning ma tean neid.
35. Minu igapäevase töö aluseks on kooli põhiväärtused.
36. Meie kool jagab avalikkusele piisavalt informatsiooni oma tegevuste kohta.
37. Ma olen rahul meie kooli mainega.
38. Ma suudan kindlaks määrata probleemsed töölõigud ning leian lahendused.
39. Meie koolikultuur soodustab minu püüdlusi ning motivatsiooni õppekvaliteedi tõstmiseks.
40. Ma osalen kooli arenguprioriteetide määramisel ja elluviimisel.
41. Minu tundides saavad õppijad mõjutada õppeprotsessi ja -meetodeid.
42. Ma selgitan alati tunni eesmärke, õpiväljundeid ja põhjendan nende vajalikkust.
43. Ma annan õppijatele toetavat tagasisidet (mitte ainult hinde vormis).
44. Ma küsin õppijatelt tagasisidet, kuidas meil läks ja arvestan sellega.
45. Ma tajun oma õpilastes turvatunnet, uudishimu ja rõõmu arengust.
46. Ma loon erinevate õppijate jaoks võimalusi õppida lähtuvalt tema õpistiilist, oma tempos ja tööviisidega.
47. Ma pean õpetades silmas eelkõige üldpädevuste arengut, mitte ainult oma ainet.
48. Ma õpetan õpilast, mitte klassi.
49. Minu tunnis on aktiivne eelkõige õppija, kes eesmärgistab, juhib oma õppimist ja annab hinnanguid.
50. Ma kasutan eluga seostatud, uurimispõhist õpet.
51. Ma pean kogu aeg silmas humanistlikke alusväärtusi, hoides enda ja õppijate isiklikku väärikust.
52. Ma lepin õppijatega kokku mõistlikud tähtajad ja pean kinni enda poolt antud tähtaegadest.
53. Minu tunnis on tagasiside mõlemapoolne ning austab teise poole väärikust.
54. Ma tunnen, et mina ja kolleegid moodustame meeskonna ümber õppija, mis toetab tema arengut ja võimaldab lahendada esilekerkivaid probleeme.
55. Ma kaitsen vajadusel õppijat, mitte ennast.
56. Ma suudan orienteeruda infoplahvatuse, globaliseerumise ja digitaliseerumise tingimustes ja näen nendes pigem võimalust, mitte ohtu.
57. Ma pean tähtsaks õppijate sotsialiseerumisprotsessi ja nende kujunemist loovateks ühiskonnaliikmeteks ning püüan anda eeskuju.
58. Ma küsin, kuidas mu õpilastel läheb, millest nad on aru saanud ja mis jäi segaseks.
59. Ma toon oma tundidesse sisse elu ja teemasid väljastpoolt kooli ja ainekava.
60. Ma usun endasse ja oma kolleegide võimekusse.
2

Mida veel tahaksid lisada kooli juhtimise vms kohta?

3

Millised on Teie arvates praegu kooli kõige pakilisemad arenguvajadused?

(See küsimus on kohustuslik)
4

Kooli nimi:

Palun kirjutada välja kooli ametlik täisnimi. See küsimus võimaldab uurijatel kokku viia praegused vastused tulevikus aset leidva kordusküsitlusega.
(See küsimus on kohustuslik)
5

Sinu ema neiupõlve nimi:

See küsimus võimaldab uurijatel kokku viia praegused vastused tulevikus aset leidva kordusküsitlusega.
(See küsimus on kohustuslik)
6
Sünniaasta
See küsimus võimaldab  uurijatel kokkuviia praegused vastused tuleviksu aset leidva kordusküsitlusega.